ذهن و هوش

چیزهای جالبی که باید در مورد ذهن انسان بدانید

روانشناسی با ذهن انسان سروکار دارد که به افکار، اعمال و احساسات گسترش می یابد. روانشناسی نقش فعالی در سلامت روان افراد دارد. روانشناسی چیزی نیست جز فرآیندی که در آن سعی می کنید خود را عمیق تر درک کنید.شربت خواب آور کودکان لیست شده اند.

روانشناسی برگرفته از زیست شناسی و فلسفه است و با جامعه شناسی، پزشکی و انسان شناسی در ارتباط است. روانشناسی در دنیای امروز نقشی حیاتی دارد. روانشناسی به مطالعه رفتار انسانها اشاره دارد و بر اعمال، تعاملات و افکار تمرکز دارد، در حالی که روانشناسی تاریک را می توان به عنوان پدیده ای نام برد که در آن افراد از اجبار، دستکاری، ترغیب و انگیزه برای به دست آوردن چیزهای مورد نیاز خود استفاده می کنند. کاردستی خلاقانه برای کودکان می تواند سرگرم کننده باشد.

آیا تا به حال شده که وقتی کسی شما را عصبانی می کند عصبانی شده اید؟ اگر کسی ما را سرزنش می کند، چرا اینقدر غمگین می شویم و سعی می کنیم دیگر با او روبرو نشویم؟ آیا می توانید حدس بزنید چرا ما در چنین چیزهای احمقانه ای در زندگی ضعیف می شویم؟ آیا می دانید اشک های گریان چیست؟

شما در مکان مناسبی هستید تا از جزئیات بسیار دقیق تمام این سوالاتی که در ذهن شما ایجاد می شود بدانید. کلمه روانشناسی در این سوالات نقش اساسی دارد. اجازه دهید در اینجا بیشتر در مورد روانشناسی و برخی از حقایق جالب روانشناسی بیاموزیم.

تاریخ

به فردی که روانشناسی می پردازد، روانشناس می گویند و روانشناسان ذهن انسان را عمیقاً مطالعه می کنند و با خروجی های مختلفی از آن بیرون می آیند. اولین چیزی که باید یاد گرفت این است که روانشناسی حوزه وسیعی است که به شاخه های کوچکتر تقسیم شده است.

خود کلمه روانشناسی از کلمه یونانی psyche به معنای روح و Ology به معنای مطالعه به معنای مطالعه روح گرفته شده است.

زندگی ای که به نظر خوب می رسد ممکن است زندگی ایده آلی برای زندگی نباشد.

هدف مهم روانشناسی توصیف یا مطالعه الگوهای رفتاری فرد است.

روانشناسی مثبت گرا به عنوان یک حوزه جایگزین روانشناسی در سال 1998 با مارتین سلیگمن، که به عنوان رئیس انجمن روانشناسی آمریکا انتخاب شد، آغاز شد.

طرحواره ها در روانشناسی آنقدر قوی هستند که افراد می توانند به سرعت ادراکات جدید را در طرحواره ها سازماندهی کنند. اکثر موقعیت ها در هنگام استفاده از طرحواره نیازی به تفکر پیچیده ندارند زیرا تفکر خودکار مورد نیاز است.

روانشناسی کودک شاخه دیگری از روانشناسی است که به چگونگی رشد جسمانی کودکان و همچنین رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنها می پردازد.

از نظر تاریخی، کودکان به عنوان نسخه های کوچکتر از بزرگسالان در نظر گرفته می شدند.

ویلهلم وونت را پدر روانشناسی می دانند.

هدف اصلی پشت زمینه مطالعاتی فمینیستی، شناخت فرد در جنبه های اجتماعی و سیاسی بزرگتر جامعه است.

اختراع ژان پیاژه که کودکان متفاوت از بزرگسالان فکر می کنند توسط برخی از روانشناسان ثابت شده است که اعلام می کنند این اختراع به قدری ساده بوده که فقط یک نابغه می تواند به آن فکر کند.

همیشه با افراد مثبت احاطه شوید زیرا شنیدن یک نظر منفی پنج چیز خوب را از شما خواهد گرفت.

ادعا شده است که به نظر می رسد افرادی که در یک اتاق آبی رنگ هستند بهره وری بیشتری دارند.

ژن ها و محیط زیست

ژن‌ها و محیط نقش عمده‌ای در شکل‌گیری نحوه رفتار افراد دارند و تکامل ژنتیکی نقش مهمی در شکل‌دهی رفتار حیوانات دارد. به همین ترتیب، حتی رفتار انسان توسط ژن های درون آنها از پیش تعیین شده است.

در عرض چهار دقیقه از زمان خود، تصمیم می گیرید که دوست شما چه کسی باشد. این یک عامل ژنتیکی است.

یک لبخند شما با دادن احساسات مثبت دنیای کسی را تغییر می دهد.

اگر درد دارید یک راه آسان برای کاهش درد وجود دارد. فقط به کسی که بیشتر از همه دوستش دارید نگاه کنید و احساس کنید که درد از بین می رود.

در آغوش گرفتن با عزیزانتان تمام دردهای شما را از بین می برد و به همین دلیل با این نوازش به عنوان یک مسکن برخورد می شود.

ژن ها و محیط بر مغز و رفتار انسان تأثیر می گذارد.

ژن ها و محیط تحت روانشناسی رشد قرار می گیرند. از این رو، نتیجه این شاخه باعث می شود که کودک زبان را بیاموزد و از آن برای درک دنیای خود استفاده کند و درک کند که چگونه کودکان در درک اجتماعی و اخلاقی خود فراتر از سطحی رشد می کنند.

اگر اهداف یا اهداف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، گفته می شود که در رسیدن به آنها موفق نخواهید شد زیرا انگیزه خود را از دست می دهید.

اگر خودتان را متقاعد کنید، کاری را انجام داده اید که انجام نداده اید، مغزتان را فریب می دهد تا فکر کند این کار را انجام داده اید.

بازه توجه انسان کوتاهتر است. پس حتما هر چند وقت یکبار برای تجدید قوا استراحت کنید.

روانشناسان ثابت کرده اند که استرس می تواند شما را برای رسیدن به اهدافتان ترغیب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا