روانشناسی

چگونه خودکنترلی داشته باشیم

یکی دیگر از نتایج تئوری کاهش نفس این بود که خودکنترلی مانند یک ماهیچه است. این مشکل ثابت نیست – می توان آن را آموزش داد، و می توانید یاد بگیرید که چگونه کنترل خود را در طول زمان با تمرین بهبود بخشید.

1. چیزی شیرین داشته باشید

مطالعات نشان می دهد که قدرت خودکنترلی ما به سطح گلوکز ما مرتبط است.[9] مغز برای فعالیت به انرژی نیاز دارد و شیرینی ها این سوخت را تامین می کنند.

مصرف نوشیدنی های شیرین باعث افزایش سطح گلوکز خون و تقویت اراده فرسوده ما می شود. البته، این مجوزی برای زیاده روی نیست. این فقط یک نسخه پشتیبان است وقتی که اراده شما روی دود کار می کند.

2. انگیزه درونی خود را توسعه دهید

تحقیقات دیگر در مورد خودکنترلی به ما می گوید که وقتی در درون ما برای رسیدن به اهداف خود در مقابل انگیزه های بیرونی یا جلب رضایت دیگران هدایت می شویم، سطح اراده ما کندتر کاهش می یابد.

به بیان ساده، اهداف «خواستن» ما را در کنترل خود بهتر از اهداف «باید» می‌سازد.

3. «چرا» خود را پیدا کنید

توصیه‌ای که در مورد هدف پشت کاری که انجام می‌دهیم، ارتباط نزدیکی با توصیه‌های بالا دارد. استفاده از استدلال انتزاعی به اصطلاح “سطح بالا”[10] می تواند به ما کمک کند تا کنترل خود را بهتر انجام دهیم.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از خوردن یک تکه کیک اجتناب کنید، اگر به خود یادآوری کنید که می‌خواهید سالم بمانید، راحت‌تر می‌توانید وسوسه را کاهش دهید، نه اینکه فکر کنید که چگونه به جای آن فقط یک میوه می‌خورید.

4. زمانی که وسوسه در راه است، برنامه داشته باشید

این تکنیک به عنوان «نیت اجرا» نیز شناخته می‌شود و به سادگی به معنای انجام برخی از سناریوهای «چه می‌شد» از قبل است، به طوری که وقتی احساس می‌کنید وسوسه می‌شوید که از هدف خود دور شوید و «زندگی کنید» می‌توانید استراتژی داشته باشید. مقدار کمی.”

به عنوان مثال، اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، ممکن است هنگام بیرون رفتن مقداری آدامس نیکوتینی همراه خود داشته باشید. به این ترتیب، وقتی دیگران را در حال سیگار کشیدن می‌بینید، از قبل برنامه‌ای برای مبارزه با هوس دارید. یا اگر زیاد می خوابید خود را به نوشتن عادت دهید. ساخت وبلاگ رایگان– وبلاگی بسازید و شروع به نوشتن در مورد موضوعات مختلف کنید.به مرور زمان عادت زیاد خوابیدن را ترک خواهید کرد.

5. از دست “اشتباه” خود استفاده کنید

بر اساس تحقیقات، استفاده از دست غیرمسلط برای انجام کارهای کوچک مانند کار با ماوس کامپیوتر، باز کردن در یا هم زدن قهوه راه‌های عالی برای تقویت و اعمال قدرت خودکنترلی است.

مطالعات به ما می‌گویند که این می‌تواند به مهار احساسات خشم، ناامیدی، و حتی پرخاشگری نیز کمک کند – تنها پس از دو هفته تمرین، فواید قابل توجهی وجود دارد.

6. تمرکز بر یک هدف در یک زمان

تئوری کاهش نفس همچنین توصیه می کند که “تهیه فهرستی از تصمیمات در شب سال نو بدترین رویکرد ممکن است” برای بهبود کنترل خود.

از آنجایی که تخلیه اثر سرریز دارد و اغلب شما را خسته می کند و بعید است که بخواهید کار بیشتری انجام دهید، دنبال آرزوهای متعدد فقط می تواند شما را از خودتان ناامید کند. همانطور که پروفسور باومیستر توصیه می کند، سعی نکنید سیگار را ترک کنید، رژیم بگیرید و یک برنامه ورزشی جدید را همزمان شروع کنید.

7. راهی برای کسب درآمد بیشتر پیدا کنید

هنگامی که آزمایش مارشمالو با بچه‌هایی از خانواده‌های کمتر مرفه انجام شد، آن‌ها نمی‌توانستند با تأخیر در رضایت خاطر شرکت کنند. آنها تصمیم گرفتند که منتظر درمان دوم نباشند. آمدن از یک پس زمینه کم درآمد مردم را مجبور می کند که در زمان حال زندگی کنند و در صورت امکان به دنبال اغراق فوری باشند.

در مقابل، وقتی فردی از نظر مالی وضعیت بهتری دارد، به لوس شدن عادت کرده و ممکن است کمتر وسوسه شود که به دنبال پاداش های فوری برود. به‌علاوه، اگرچه می‌توان با اجازه دادن به فرزندان مستقل، تصمیم‌گیری و حل مشکلات، خودکنترلی را آموزش داد، اما همه این‌ها به صرف وقت والدین با فرزندانشان بستگی دارد. و اغلب، والدینی که از نظر مالی مشکل دارند، «از نظر زمان فقیر» نیز هستند. دیگر راه برای کسب در امد ساخت وبلاگ (وبلاگ ساز رایگان) و یا سایت است. به این صورت که تلاش کنید بازدید و رتبه آن را در گوگل بالا ببرید و با کمک تبلیغات کسب درآمد کنید.

8. به طور کامل از وسوسه پرهیز کنید

در آزمایش مارشمالو، کودکانی که چشمان خود را بسته یا از آن دور می‌کردند نسبت به آنهایی که مستقیماً به آن خیره شده بودند، بیشتر مقاومت می‌کردند.

گرچن روبین، استاد خوشبختی، همچنین در وبلاگ خود می نویسد که اغلب، کنترل هوس های خود سخت تر است، زمانی که به چیزی، مانند شکلات، به روش های کوچک افراط می کنید، نه اینکه آن را به طور کامل قطع کنید.

9. تمرین کنید

از آنجایی که اراده مانند ماهیچه است، هر چه بیشتر تمرین کنیم، بهتر می شویم. در حالی که در کوتاه مدت ممکن است احساس تهی شدن کنیم، در بلندمدت قادر خواهیم بود قدرت و استقامتی را که برای رسیدن به موفقیت به اهداف خود نیاز داریم، ایجاد کنیم.

این دقیقا مانند رفتن به باشگاه است. چند بار اول ممکن است احساس خستگی و درد کنید، اما پس از مدتی می‌توانید از طریق همان تمریناتی که در ابتدا شما را به چالش می‌کشید پرواز کنید.

10. عادات سالم را بپذیرید

وقتی شروع به تمرین خودکنترلی کنیم و رفتارها و انتخاب های سالم تری داشته باشیم، به مرور زمان به عادت تبدیل می شوند. وقتی آنها این کار را انجام دهند، دیگر برای انجام آن فعالیت به اراده زیادی (در صورت وجود) نیاز نخواهیم داشت. در واقع، تحقیقات در شش مطالعه نشان داد که افرادی که در کنترل خود بهتر هستند، عادات بهتری نیز دارند.

به عبارت ساده تر، وقتی زندگی ما بر اساس عادت ها باشد، کمتر با تصمیم گیری مواجه می شویم که ما را ملزم می کند از مخزن خودکنترلی خود استفاده کنیم.

افکار نهایی

خودکنترلی یکی از بزرگترین عوامل دستیابی به هدف و به طور کلی داشتن زندگی بهتر است. اگرچه هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا تئوری کاهش نفس در همه موقعیت ها و افراد معتبر است یا خیر، این ایده که ما هنوز به نیروی اراده نیاز داریم تا ما را به جلو برسانیم، مورد سوال نیست.

با این حال، همانطور که پروفسور باومیستر توصیه می کند، ما همچنین به انگیزه ای برای شروع و راهی برای نظارت بر رفتار و پیشرفت خود برای دستیابی به موفقیت نیاز داریم.

برای اینکه خود را از نم نم نم نم باران مداوم ناامیدی با دیدن رویاهایتان که بارها و بارها در هم شکسته و سوزانده شده اند، نجات دهید، برای تمرین کمی خودکنترلی وقت بگذارید.

در آینده از شما تشکر خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا