ذهن و هوش

غذاهای مفید برای تمرکز و حافظه

1. کرفس

برای سبزیجاتی با چنین کالری کمی (فقط 16 کالری در هر فنجان!)، کرفس مطمئناً فواید زیادی دارد. سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و پلی ساکاریدهای موجود در آن به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند و می تواند به کاهش علائم مرتبط با التهاب، مانند درد مفاصل و سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

از آنجایی که مواد مغذی بسیار زیادی دارد – حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی با کالری بسیار کم – اگر به دنبال کاهش وزن هستید، یک میان وعده عالی است. در حالی که ما اغلب ساقه های کرفس را می خوریم، از دانه ها و برگ های آن غافل نشویم. هر دو در مواردی مانند سرخ کردنی و سوپ فواید بیشتری دارند و طعم عالی دارند.

مطمئن نیستید از کجا باید کرفس بیشتری بخورید؟ مورچه‌های آسان من را روی چوب یا دستور العمل‌های آب‌هیدراتور با طراوت امتحان کنید.

2. روغن نارگیل

با استفاده های فراوان از روغن نارگیل، تقریباً هیچ چیزی وجود ندارد که روغن نارگیل نتواند کمک کند. وقتی نوبت به مغز شما می رسد، می تواند به سرکوب سلول هایی که مسئول التهاب هستند کمک کند. همچنین ممکن است با افزایش سن به از دست دادن حافظه کمک کند و با باکتری های بدی که در روده شما آویزان هستند مبارزه کند.

روغن نارگیل و روغن MTC مربوطه نیز دو مورد از محبوب‌ترین چربی‌ها برای افرادی هستند که از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنند، که تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است فواید مرتبط با کاهش خطر آلزایمر را به دلیل داشتن اجسام کتونی بر روی سلول‌های پیری مغز ارائه دهد.

دوز روغن نارگیل خود را در این پیتزا کراست نارگیل دریافت کنید. شیر نارگیل واقعی و تکه های نارگیل نیز چربی های سالم و حتی مقداری فیبر برای حمایت از روده نیز فراهم می کنند.

3. شکلات تلخ

همه شکلات ها برابر نیستند. در واقع، شکلات تلخ می تواند برای شما بسیار مفید باشد!

شکلات مملو از فلاونول است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. مطالعات نشان می‌دهد کاکائو می‌تواند جریان خون مغزی و اکسیژن‌رسانی به مغز را افزایش دهد – به علاوه می‌تواند به کاهش فشار خون و استرس اکسیداتیو در مغز و قلب کمک کند.

اما هنوز در مورد بوسه های Hershey وحشی نشوید. بیشتر شکلاتی که در قفسه های سوپرمارکت می بینید بسیار فرآوری شده است و غذای عالی برای مغز محسوب نمی شود.

قانون سرانگشتی این است که هر چه شکلات تیره تر باشد، مزایای بیشتری را ارائه می دهد.

از شیر و شکلات های سفید صرف نظر کنید و شکلات تلخی را انتخاب کنید که حداقل 70 درصد کاکائو دارد. این تضمین می کند که کاکائو و فواید مغزی آن را دریافت خواهید کرد!

شیرینی خود را با این کوکی های کره بادام شکلاتی تیره یا توت های پوشیده از شکلات راضی کنید.

4. زرده تخم مرغ

زرده تخم‌مرغ در فهرست شیطنت‌های تغذیه‌ای سال‌هاست که بالاخره روز شایسته خود را زیر نور خورشید تجربه می‌کند. اگر فقط سفیده تخم مرغ می خوردید، زرده روی شماست.

زرده حاوی مقادیر زیادی کولین است که به رشد مغز جنین برای زنان باردار کمک می کند. همچنین بتان را تجزیه می کند، ماده ای شیمیایی که هورمون های مرتبط با احساس خوشبختی را تولید می کند.

اگر به دلیل نگرانی از کلسترول از مصرف کامل تخم مرغ خودداری کرده اید، خبر خوبی وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که خوردن تخم مرغ به طور معمول هیچ تاثیری بر سطح کلسترول بزرگسالان سالم ندارد و در واقع ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند.

همچنین یکی از ارزان‌ترین منابع پروتئین موجود است. فقط مطمئن شوید که تخم مرغ های ارگانیک و آزاد خریداری می کنید.

به دم کردن تخم مرغ نیاز دارید؟ من عاشق این تخم مرغ های پخته شده و اسفناج و تخم مرغ سالمون صبحانه هستم. برای ایده های بیشتر، سعی کنید یکی از این دستور العمل های تخم مرغ خوشمزه را درست کنید.

5. روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فوق بکر واقعی (EVOO) به دلیل آنتی اکسیدان های قوی که به نام پلی فنول ها و همچنین چربی های تک غیراشباع سالم ارائه می کند، یکی از بهترین غذاهای توصیه شده برای مغز است. این یک عنصر اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی MIND مربوط به آن است، که مطالعات نشان می دهد دو الگوی غذایی است که با مزایای شناختی در میان سالمندان مرتبط است.

گنجاندن EVOO در رژیم غذایی شما نه تنها ممکن است یادگیری و حافظه را بهبود بخشد، بلکه تغییرات مرتبط با سن و بیماری را نیز معکوس کند. این روغن همچنین به مبارزه با ADDL ها، پروتئین هایی که برای مغز سمی هستند و آلزایمر را القا می کنند، کمک می کند.

به همان اندازه که روغن زیتون فرابکر عالی است، به یاد داشته باشید که برای پخت و پز گزینه خوبی نیست، زیرا در دمای بالا هیدروژنه می شود و شروع به تجزیه می کند. بهترین راه برای سیر کردن، سرد یا در دمای اتاق است.

من عاشق روغن زیتون فوق بکر به عنوان بخشی از رشته فرنگی کدو سبز با سس مارینارا و سالاد کینوآ تابولی هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا