متفرقه

بازی های حل مسئله گروهی

بازی های گروهی باعث بروز و شکوفایی خلاقیت می‌شوند. هر فردی سرشار از ایده‌ های نو و جدید است و باعث می شود وقتی به صورت جمعی و با یکدیگر بازی می‌کنند ایده‌ها و خلاقیتشان در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. یکی دیگر از مزایایی که بازی‌های تیمی دارند این است که همکاری بین افراد به عنوان فرآیندی نیازمند خلاقیت، تقویت می‌شود. افراد می‌توانند از این طریق کارهای گروهی را بیاموزند و آن را تقویت نمایند.

انجام بازی‌های حل مسئله با تیم کمک می‌کند تا مهارت‌های کار تیمی خود را افزایش دهید، مسائل را حل کنید، به اهداف برسید و با هم برتری پیدا کنید. خواه از تکنیک های طوفان فکری جدید استفاده کنید یا برای یک ماجراجویی تیمی بیرون می روید، این فعالیت های سرگرم کننده تیم سازی راه مناسبی برای بهبود مهارت های حل مشکل تیم شما است.

1. اولین ایده شما

اندازه تیم: 5 تا 12 نفر

زمان: 10-20 دقیقه

نحوه بازی: از اعضای تیم بخواهید اولین ایده ای را که وقتی با مشکل مواجه می شوند به ذهنشان خطور می کند بنویسند. لیست را تهیه کرده و به صورت تیمی بررسی کنید.

یک نکته جالب در این بازی این است که از همه بخواهید بدترین ایده خود را بنویسند. پس از بررسی با تیم، ممکن است متوجه شوید که برخی از ایده ها در نهایت بد نیستند. می‌توانید این بازی را با یک مشکل واقعی، تخیلی یا زمانی که ایده‌های جدیدی را مطرح می‌کنید، بازی کنید.

2. پشت دستمال

اندازه تیم: 6 تا 24 نفر

زمان: 15-20 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به گروه های دو تا چهار نفره تقسیم کنید و با انواع مختلفی از مشکلات باز و بدون پایان مواجه شوید. اینها می توانند مشکلات مربوط به کار، خیالی یا حتی محیطی باشند. هر تیم یک دستمال و خودکار دریافت می‌کند که باید پس از بحث گروهی، راه حل خود را روی آن ترسیم یا بنویسند. سپس این موارد به سایر اعضای تیم ارائه خواهد شد.

3. خود را ایجاد کنید

اندازه تیم: 5 تا 12 نفر

زمان: 30-60 دقیقه

نحوه بازی: هر یک از اعضای تیم به تنهایی یک فعالیت اصلی حل مسئله ایجاد می کند و آن را به گروه ارائه می دهد. اینکه آیا این مستلزم یک چالش فیزیکی، ذهنی یا خلاقانه است به تیم شما بستگی دارد. اگر وقت دارید، بعد از آن چند بازی را انجام دهید!

4. نقشه برداری طیف

اندازه تیم: 5 تا 15 نفر

زمان: 30-60 دقیقه

نحوه بازی: چند موضوع را به تیم خود ارائه دهید که می خواهید نظرات و بینش آنها را در مورد آنها بشناسند. آنها را روی تخته سفید بنویسید و به همه یادداشت ها و خودکارهای چسبناک بدهید. از آنها بخواهید که افکار خود را بنویسند و آنها را روی تخته سفید زیر موضوع مربوطه سنجاق کنند.

حالا یادداشت های چسبناک را به صورت تیمی مرتب کنید. سعی کنید ایده های مشابه را با هم در سمت چپ موضوع گروه بندی کنید و موارد پرت را در سمت راست پست کنید. این باعث ایجاد طیفی از افکار و نظرات محبوب در سمت چپ و ایده های افراطی تر در سمت راست می شود.

5. “X” چه کاری انجام می دهد؟

اندازه تیم: 5 تا 10 نفر

زمان: 45-60 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را با یک مشکل معرفی کنید و از همه بخواهید که یک شخص یا رهبر معروفی را که تحسین می کنند بیابند. این می تواند یک فرد مشهور، یک فرد تجاری یا یکی از بستگان باشد. هم تیمی های خود را به چالش بکشید تا به مشکل برخورد کنند که گویی آن شخص هستند و راه حل خود را ارائه دهند (امتیازات اضافی برای بازی در شخصیت).

6. تعقیب تیمی

اندازه تیم: 6 تا 24 نفر

زمان: 1-3 ساعت

نحوه بازی: گروه های دو تا شش نفره تشکیل دهید تا در یک سری چالش با یکدیگر به رقابت بپردازید. شما می توانید یک بسته تعقیب تیمی را به صورت آنلاین خریداری کنید یا بازی خود را بسازید که زمان آماده سازی خوبی را صرف می کند.

شما می‌خواهید مجموعه‌ای از چالش‌ها را برای تیم خود ایجاد کنید: چالش‌های مغزی که منطق و هوش را آزمایش می‌کنند، چالش‌های مهارتی مانند آزمون‌های استعداد، و چالش‌های رمزآلود که معمولاً خلاقیت و تفکر خارج از چارچوب را می‌طلبند (مثلاً با یک دست دادن منحصر به فرد، یک عکس سرگرم کننده و غیره بگیرید).

7. شکستن کد

اندازه تیم: 8 تا 24 نفر

زمان: 1-3 ساعت

نحوه بازی: این بازی فکری یک فعالیت سرگرم کننده است که می توانید در داخل یا خارج از خانه انجام دهید تا تیم خود را به چالش بکشید. Outback Team Building رویدادهای میزبانی شده توسط خود، میزبانی از راه دور و میزبانی در محل را ارائه می دهد که شامل چندین کد است که هم تیمی های شما باید پیدا کنند و برای عبور از دوره شکسته شوند.

چرا این تمرین عالی است: این چالش نیاز به تفکر خلاق دارد، یک محیط رقابتی ایجاد می کند و با گروه های بزرگ کار می کند زیرا می توانید به گروه های کوچکتر تقسیم شوید.

8. اتاق فرار

اندازه تیم: 3+ نفر

زمان: 2-3 ساعت

نحوه بازی: بازدید از اتاق فرار همیشه یک تجربه منحصر به فرد و راهی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر همراه با دوستانتان است. اگر چندین اتاق فرار در شهرتان سراغ دارید، از تیم خود بپرسید که چه ایده ای درباره موضوعی که می‌خواهند کاوش کنند (مانند تاریخی، ترسناک، علمی تخیلی) دارند و سعی کنید جایی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید همه از آن لذت خواهند برد. اگر فوق العاده خلاق هستید و زمان و منابع دارید، می توانید به تنهایی یک اتاق فرار تهیه کنید!

چرا این تمرین عالی است: حل اسرار یک اتاق فرار با تیم خود، نقاط قوت و ضعف هم تیمی های شما را آشکار می کند، ارتباط و همکاری را تقویت می کند، اعتماد ایجاد می کند و به خاطره ای مشترک تبدیل می شود که شما را به هم متصل می کند.

اگر به بازی های گوشی علاقه دارید می توانید از بازی چند نفره بلوتوثی اندروید استفاده کنید. این بازی ها را می توانید به صورت گروهی و زمانی که پیش هم هستید استفاده کنید. برای پیدا کردن بهترین بازی چند نفره بلوتوثی اندروید در اینترنت سرچ کنید و نظرات بقیه را بخوانید و بر اساس آن ها انتخاب انجام دهید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا