روانشناسی

نکات لازم برای بازگشت فرزند شما به مدرسه بعد از covid19

واکسن آنفولانزا

هر سال، بچه های مدرسه در معرض خطر ابتلا به ویروس آنفولانزا هستند، که در یادگیری اختلال ایجاد می کند و در موارد خاص می تواند کشنده باشد. برای کاهش خطر برای فرزندان خود و همکلاسی های آنها، مطمئن شوید که آنها را واکسینه کنید. طبق CDC، همه افراد بالای 6 ماه باید هر سال برای کنترل شیوع آنفولانزا واکسینه شوند. در حالت ایده آل، خانواده خود را قبل از ماه اکتبر، شروع فصل آنفولانزا، واکسینه کنید.

تناسب اندام

کودکان حداقل به یک ساعت در روز برای ورزش نیاز دارند. اطمینان از اینکه آنها به اندازه کافی ورزش می کنند، به ایجاد تعادل بین اولویت های آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، تعیین محدودیت برای تماشای تلویزیون، زمان بازی‌های ویدیویی و فعالیت‌های کم‌انرژی مشابه می‌تواند به بچه‌ها تشویق کند که توپ یا طناب پرش را بردارید یا بیرون بروند و محیط اطراف خود را کشف کنند. انجام این کار به بچه ها کمک می کند وزن مناسبی داشته باشند، بهتر بخوابند و استرس کمتری داشته باشند.

قوانین راه را به آنها بیاموزید

با شروع سال تحصیلی، به یاد داشته باشید که پیاده روی و دوچرخه سواری ایمن را به فرزندان خود آموزش دهید. این آمار نشان می دهد که آموزش ایمن ماندن به دانش آموزان چقدر اهمیت دارد:

  • در سال 2014، تصادفات اتومبیل در ایالات متحده منجر به کشته شدن 4884 عابر پیاده و 726 دوچرخه سوار و مجروح شدن بسیاری دیگر شد.
  • در سال 2013، از هر 5 کودک آمریکایی زیر 14 سال، یک نفر عابر پیاده بود.
  • کودکان 5 تا 14 ساله بیشترین احتمال آسیب دیدن عابران پیاده در تصادفات را دارند.

مطمئن شوید که بچه‌های شما می‌دانند که در صورت امکان همیشه در پیاده‌رو راه بروند. وقتی پیاده رو نیست، همیشه روی شانه جاده رو به ترافیک راه بروید. و در صورت امکان، از جاده در تقاطع هایی با خطوط عابر پیاده مشخص شده عبور کنید.

مبارزه با بار کوله پشتی

اکثر کارشناسان می گویند که حمل بیش از 10 تا 15 درصد وزن بدن کودک در کوله پشتی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. کوله پشتی های سنگین می تواند درد قابل توجهی در کمر، گردن و شانه های کودکان ایجاد کند. دختران به ویژه در معرض کمردرد ناشی از کوله پشتی های سنگین هستند. کوله پشتی های سبک با کمربندهای کمری و پشتی بالشتک می تواند کمک کننده باشد. استفاده از هر دو بند شانه نیز ایده خوبی است. در نهایت، یافتن راه‌هایی برای کاهش وزن اضافی مانند استفاده بیشتر از کمد در بین کلاس‌ها می‌تواند به جلوگیری از درد غیرضروری کمک کند.

مریضی در مدرسه؟ برنامه داشته باشید

اکنون که اکثر والدین کار می کنند، تماس گرفتن از پرستار مدرسه می تواند یک اختلال بزرگ باشد. مراقبت از فرزندتان زمانی که به آنفولانزا یا سایر بیماری‌ها مبتلا می‌شود، زمانی که از خانه دور هستید نیاز به آمادگی دارد. طرح پشتیبان شما می تواند شامل یک عضو قابل اعتماد خانواده یا دوست خانواده باشد که می تواند در طول روز از کودک شما مراقبت کند یا او را به یک پرستار کودک یا مرکز مراقبت از کودک بیاورد که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بچه های بیمار را بگیرد. یا می توانید یک شبکه والدین در مدرسه خود برای حمایت در شرایط چالش برانگیز مانند این راه اندازی کنید.

برای داروی اورژانسی آماده شوید

هنگامی که فرزند شما به دارو نیاز دارد، قانون ممکن است مدارس را از اجرای آن بدون رضایت کتبی شما و یادداشت پزشک منع کند. کارکنان مدرسه مجاز به تجویز داروها در صورت لزوم نیستند، بنابراین باید دستورالعمل های خاصی را در مورد نحوه درمان کودک خود به آنها بدهید. همچنین از داروساز خود بخواهید که داروی کودک شما را در دو بطری برچسب دار قرار دهد – یکی برای استفاده در خانه و دیگری برای نگهداری در مدرسه. و به یاد داشته باشید که در مورد حمل دارو، مطمئن شوید که بزرگسالان مسئول هستند تا زمانی که فرزند شما به اندازه کافی بالغ و مسئولیت پذیر باشد که بتواند کار را انجام دهد.

از سرماخوردگی دور نگه دارید

اجازه ندهید سرماخوردگی و سایر بیماری های عفونی مانع موفقیت فرزندتان شود. اصول اولیه پیشگیری از سرماخوردگی را به فرزندان خود بیاموزید. دست های خود را به طور مکرر حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید، از دست زدن به صورت خودداری کنید، داخل دستمال کاغذی یا آستین عطسه کنید و پس از استفاده دستمال کاغذی را دور بیندازید. یافتن راه هایی برای کاهش استرس کودکان می تواند به آنها کمک کند تا از سرماخوردگی نیز جلوگیری کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا