روانشناسی

راهنمای روانشناسی رنگ ها در بازاریابی

رنگ‌ ها نیرو و انرژی دارند. می‌ توانید از نیروی رنگ‌ ها در برند سازی یا کسب‌و کارتان استفاده کنید. همچنین بر احساس مشتری موقع نگاه به هویت بصری یک برند تأثیرگذار است و باعث می شود به یاد بماند. مغز انسان از رنگ‌ ها برای شناسایی ویژگی‌های محصولات و برندها استفاده می‌کند. به عنوان مثال رنگ زرد فسفری برای کامپیوتر مناسب است ولی برای کیک مناسب نیست. رنگ ها بر روی احساسات انسان تاثیر دارند. بهترین تراپیست در تهران. روانشناسان گاهی اوقات از رنگ ها برای فهمیدن و بهتر کردن حال بیماران استفاده می کنند.

رنگ های تک رنگ

هارمونی رنگی تک رنگ از سایه ها و ته رنگ های یکسان تشکیل شده است. استفاده از توازن سایه ها و ته رنگ های تنها یک رنگ می تواند ترکیب بسیار جالبی از مناطق روشن و تاریک ایجاد کند.

رنگ تکی بهترین انتخاب برای کارهای گرافیکی بازاریابی نیست چون احساس کلی یک پالت تک رنگ عمیق و ظریف است. ایجاد کنتراست با یک طرح رنگی تک رنگ حتی برای هنرمندان نیز دشوار است.

رنگ های سه گانه

یک پالت سه گانه از سه رنگ ساخته شده است که در چرخه رنگ از یکدیگر فاصله دارند. اگر بخواهید رنگ های انتخاب شده را با خطوط به هم وصل کنید، در نهایت به یک مثلث متساوی الاضلاع خواهید رسید.

یک طرح رنگ سه گانه یا دو رنگ گرم و یکی سرد یا دو رنگ سرد و یکی گرم دارد.

این نوع هارمونی بی‌نظیر به نظر می رسد. به عنوان مثال، هنگام انتخاب یک طرح سه‌گانه از رنگ‌های سوم، اگر سایه‌ها خیلی تیره باشند، ممکن است همه چیز گل آلود شود.

با این حال، سه گانه رنگ های ثانویه خنثی تر به نظر می رسند و سه گانه رنگ های اصلی یک طرح رنگی پر جنب و جوش و زنده ایجاد می کنند.

طرح رنگ سه گانه ای که باید انتخاب کنید به هدف شما بستگی دارد.

برای گرافیک دیجیتال، سه گانه سوم و ثانویه ممکن است ایده خوبی نباشد. آنها خیلی تاریک و بد خلق هستند و بیشتر برای هنرمندان خوب مناسب هستند. به سه گانه های اولیه در سایه ها و رنگ های مختلف بچسبید.

تقسیم مکمل

یکی دیگر از طرح های رنگی با سه رنگ، هارمونی رنگ مکمل تقسیم شده است. این شبیه به جفت رنگ های مکمل است، اما رنگ ها کاملا متضاد با یکدیگر نیستند.

در این هارمونی، یک رنگ در یک طرف و دو رنگ مستقیماً در سراسر آن در هر طرف مکمل وجود دارد.

اگر یک رنگ قرمز باشد، دو رنگ دیگر زرد-سبز و آبی-سبز خواهند بود. اگر یک رنگ آبی-بنفش باشد، دو رنگ دیگر زرد و نارنجی خواهند بود.

طرح های رنگ مکمل تقسیم شده به طور کلی بسیار خوشایند هستند. وقتی از قانون 80/20 با رنگ غالب پیروی می کنید، نتیجه نهایی می تواند یک گرافیک عالی باشد.

برای عمق بیشتر، یکی از دو رنگ برجسته را تغییر دهید.

رنگ تترادیک

هارمونی رنگی تترادیک از دو جفت رنگ مکمل مانند قرمز-سبز و آبی-نارنجی ساخته شده است.

به طور کلی متعادل کردن آنها بسیار دشوار است – استفاده از چهار رنگ با هم اغلب می تواند گرافیک شما را بیش از حد اشباع کند.

اما زمانی که یک طرح رنگ چهارتایی با سایه ها، تن ها و ته رنگ ها متعادل باشد، می تواند واقعا جذاب به نظر برسد.

از نقطه نظر بازاریابی، این هارمونی رنگی نیاز به آزمایش های زیادی دارد تا مشخص شود چه چیزی با یک برند خاص و مخاطبانش کار می کند.

مراقب باشید – فقط کمی بیش از حد یک رنگ یا رنگ دیگر و کل حالت تصویر می تواند تغییر کند.

رنگ های مربع

هارمونی های رنگ مربعی از چهار رنگ استفاده می کنند که در چرخه رنگ از یکدیگر فاصله دارند و در صورت اتصال یک مربع تشکیل می دهند.

مانند هارمونی تترادیک، طرح رنگ مربعی نیز می تواند از نظر بصری قدرتمند و گاهی اوقات فراگیر باشد.

پیروی از قانون 80/20 رنگ های غالب و برجسته واقعاً مهم است. هر دوی این هارمونی رنگی در طرح های گرادیان نیز به خوبی کار می کنند.

ایجاد یک طرح رنگ متوازن

به یاد داشته باشید که برای هر طرح رنگی، همیشه باید مقداری سیاه و سفید وجود داشته باشد تا به تعادل آن کمک کند.

به عنوان مثال، متن در وب سایت شما باید سیاه یا خاکستری تیره باشد، در حالی که پس زمینه باید سفید یا رنگ بسیار کم رنگ باشد.

این ترکیب متن تیره روی پس‌زمینه روشن به دلایلی یک استاندارد صنعتی است. کنتراست خوبی ایجاد می کند که محتوای شما را هم از نظر بصری جذاب می کند و هم خواندن آن را آسان می کند.

در مورد اینکه چگونه رنگ می تواند بر تبدیل وب سایت تأثیر بگذارد بیشتر بیاموزید.

گرافیک بازاریابی زیبا در Visme ایجاد کنید

سایت Visme این امکان را فراهم می کند که اینفوگرافیک های جذاب، تصاویر رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را در چند دقیقه تولید کنید. اگر نمی دانید که چه طرح رنگی را برای بازاریابی خود انتخاب کنید، هزاران پالت رنگی از پیش طراحی شده در این سایت وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید پالت رنگ برند خود را آپلود کنید و بلافاصله با استفاده از ویرایشگر کشیدن و رها کردن، تصاویری زیبا خلق کنید، حتی اگر تجربه طراحی قبلی نداشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا