روانشناسی

نکات بازگشت کودکان به مدرسه بعد از کرونا

1.آگاهی از آلرژی

سال تحصیلی جدید همچنین می تواند نگرانی های جدیدی را برای آلرژی به همراه داشته باشد. محرک های رایج آلرژی کلاس درس شامل کپک، کنه گرد و غبار و گرد و غبار گچ است. آلرژی غذایی چالش دیگری است. سعی کنید با معلمان، مربیان و سایر کارکنان مدرسه در مورد نیازهای آلرژی فرزندتان صحبت کنید. اگر کودک شما تب یونجه دارد، به شمارش گرده های محلی توجه کنید و بر اساس آن با داروهای ضد آلرژی برنامه ریزی کنید. اگر کودک شما آلرژی غذایی تهدید کننده زندگی دارد، مطمئن شوید که کارکنان مدرسه نحوه تجویز اپی نفرین تزریقی خودکار را می دانند.

2.مراقب گرما باشید

به راحتی می توان فراموش کرد که برای اکثر دانش آموزان در ایالات متحده، شروع سال تحصیلی

گرم ترین زمان سال است. یکی از مهم ترین راه ها برای محافظت از سلامت کودک در گرما این است که از هیدراته ماندن او مطمئن شوید. برای بچه های 4 تا 8 ساله، حدود دو لیتر آب در یک روز گرم کافی است. این مقدار برای هر گروه سنی افزایش می‌یابد، و در نوجوانی حدود 3.5 لیتر برای پسران و 2.4 لیتر برای دختران در روز افزایش می‌یابد.

3.آنها را برای معاینه دریافت کنید

این ایده خوبی است که بچه‌ها یک چکاپ سالانه داشته باشند تا از پیشرفت رشد و سایر نگرانی‌های سلامتی خود مطلع شوند. از بدو تولد تا اوایل بزرگسالی، پزشکان توصیه می‌کنند که کودکان سالانه معاینه شوند تا پیشرفت آنها بررسی شود. بگذارید اولین روز مدرسه هر سال یادآوری باشد که معاینه سالانه زمان مهمی برای اطمینان از سلامت و تندرستی فرزند شما است.

4.زمان برای عینک؟

هنگامی که کودکان به مدرسه می روند، برخی از آنها متوجه مشکل بینایی خود می شوند. نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و ​​بسیاری دیگر از مشکلات بینایی ممکن است موانعی برای یادگیری ایجاد کنند. با این حال، کودکان خردسال اغلب مشکلات بینایی خود را به والدین خود نمی گویند یا حتی تشخیص نمی دهند که با بینایی خود مشکل دارند. معاینه چشم سالانه می تواند کمک کننده باشد. همچنین مراقب علائم مشکلات بینایی مانند چروکیدن، مالش چشم ها، نشستن خیلی نزدیک به تلویزیون، از دست دادن مکرر جای خود در حین مطالعه، بستن یک چشم برای بهتر دیدن و سردردهای مکرر باشید.

5.قلدربازی نکن

قلدری یک مشکل اجتماعی پیچیده در مدارس ما است. قلدرها پتانسیل آسیب رساندن به کودکان را از نظر جسمی، اجتماعی و عاطفی دارند. این می تواند منجر به مشکلات تحصیلی، بعدها سوء مصرف مواد و حتی مرگ در موارد شدید شود. با این حال، راه های زیادی برای مبارزه با قلدری در مدرسه وجود دارد. به فرزندان خود بیاموزید که اگر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند یا دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، به شما و سایر بزرگسالان مورد اعتماد بگویند و با کودکان زورگو مهربان باشند. به آنها بیاموزید که برای خودشان صحبت کنند و به قلدر به وضوح بگویید که دست از کار بکشد، یا اگر ناامن به نظر می رسد، دور شود و دور بماند. متخصصان توصیه نمی‌کنند که با آن مقابله کنید.

6.غلبه بر اضطراب جدایی

با شروع سال تحصیلی، هم برای والدین و هم فرزندان، احساس اضطراب در مورد دوری از هم عادی است. اما راه هایی برای تسکین این اضطراب جدایی وجود دارد. سعی کنید از قبل جدایی را تمرین کنید و بچه ها را برای دوره های کوتاهی در اختیار مراقبان بگذارید. ایجاد یک آیین ساده خداحافظی می تواند به کودکان کمک کند. خداحافظی را کوتاه و شیرین کنید – متوقف نشوید! و متوجه باشید که مشکل خداحافظی شما ممکن است به اضطراب فرزندتان دامن بزند. ایجاد یک رابطه خوب با معلم می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا احساس بهتری در مورد خداحافظی در آن روز داشته باشید.

7.ساختن آینده ای سالم

چشمان کوچک در حال تماشا هستند. با برداشتن گام‌هایی برای تأمین سلامت فرزندتان در مدرسه، شما الگوی خود هستید. وقتی کودکان را برای انجام معاینات سالانه می‌برید، نحوه مواجهه با قلدری را به آنها آموزش می‌دهید، برای مدیریت آلرژی خود آماده می‌شوند، و سایر مراحل ذکر شده در اینجا را دنبال می‌کنند، یاد می‌گیرند که چگونه بهتر از خود مراقبت کنند. علاوه بر این، این درس‌ها می‌توانند مادام‌العمر ادامه داشته باشند و آنها را در مسیر درستی قرار دهند تا بزرگسالان سالم بمانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا