روانشناسی

چگونه در طول زندگی خود آگاه تر شوید

1. به خودتان عینی نگاه کنید.

تلاش برای اینکه خود را آنگونه که واقعا هستید ببینید می تواند فرآیند بسیار دشواری باشد، اما اگر تلاش درستی انجام دهید، شناخت خود واقعی می تواند بسیار مفید باشد. وقتی بتوانید خود را عینی ببینید، می توانید یاد بگیرید که چگونه خود را بپذیرید و راه هایی برای بهبود خود در آینده بیابید. ساخت وبلاگ رایگان

سعی کنید درک فعلی خود را با نوشتن ادراکات خود شناسایی کنید. اینها ممکن است چیزهایی باشند که فکر می کنید در انجام آنها خوب هستید یا باید آنها را بهبود ببخشید. نکته کلیدی در اینجا این است که بفهمید چه چیزی شما را وادار می کند، اما نگران مقایسه خود با دیگران نباشید. ساخت وبلاگ

به چیزهایی فکر کنید که به آنها افتخار می کنید یا هر دستاوردی که واقعاً در طول زندگی شما برجسته است.

به دوران کودکی خود و آنچه در آن زمان شما را خوشحال می کرد فکر کنید. چه چیزی تغییر کرده و چه چیزی ثابت مانده است؟ دلایل تغییرات چیست؟

دیگران را تشویق کنید تا در مورد احساسی که نسبت به شما دارند با شما صادق باشند و آنچه را که می گویند به دل ببندید.

2. یک دفتر خاطرات داشته باشید.

شما می توانید در مورد هر چیزی در مجله خود بنویسید، حتی اگر به اهداف شما مرتبط نباشد. ثبت افکار خود بر روی کاغذ به رهایی ذهن شما از آن ایده ها کمک می کند و آن را برای ایجاد فضایی برای اطلاعات و ایده های جدید پاک می کند. (و اگر گیر کردید، توصیه می کنم این 33 ایده ژورنال را بررسی کنید.)

هر شب مدتی را به نوشتن در دفتر خاطرات خود در مورد افکار و احساسات خود و موفقیت ها و شکست های روزانه خود اختصاص دهید. (این سوالات را از خود بپرسید و پاسخ های خود را در دفترچه یادداشت کنید.) این به شما کمک می کند رشد کنید و در دستاوردهای خود پیشرفت کنید.

همانطور که خود را بازتاب می کنید، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که چگونه یک رهبر هستید، و افرادی که زیر نظر شما کار می کنند احتمالا شما را چگونه می بینند. به این فکر کنید که برای کمک به دیگران چه کاری انجام می دهید، و اگر ممکن است بیشتر انجام دهید. ارزش های شما چیست و در حال حاضر چه چیزی برای شما مهم است؟

همه این سوالات مربوط به خود انعکاس به شما کمک می کند تا ایده بهتری در مورد اینکه چه کسی هستید و در حال حاضر از زندگی چه می خواهید پیدا کنید.

3. اهداف، برنامه ها و اولویت های خود را بنویسید.

اهداف خود را طوری برنامه ریزی کنید که از ایده ها به یک فرآیند گام به گام تبدیل شوند. هدف بزرگتر خود را به اهداف کوچک تقسیم کنید تا کمتر طاقت فرسا به نظر برسد، و به طور جدی با آن مقابله کنید.

4. خود انعکاس روزانه را انجام دهید.

برای اینکه خودآگاهی داشته باشید باید خود انعکاسی انجام دهید. این مستلزم اختصاص زمانی است، امیدوارم هر روز، صادقانه به خود به عنوان یک فرد و یک رهبر نگاه کنید. متعهد شدن به این عمل می تواند به شما در بهبود کمک کند.

در دنیای کسب و کار پرمشقت ما، گفتن خودآگاهی روزانه آسان تر از انجام آن است. همیشه فشار برای انجام کارهای بیشتر با کمتر و جریان بی پایان اطلاعات از طریق فناوری قابل حمل ما وجود دارد.

از آنجایی که بازتاب خود به زمان نیاز دارد، با اختصاص دادن فقط ۱۵ دقیقه در روز شروع کنید. زمانی که از یک دفترچه یادداشت استفاده می کنید و افکار خود را یادداشت می کنید، تأمل در خود بسیار مؤثر است. همچنین بهتر است یک مکان آرام برای فکر کردن پیدا کنید.

5. مدیتیشن و سایر عادات ذهن آگاهی را تمرین کنید.

مدیتیشن تمرینی برای بهبود آگاهی ذهنی شماست. بیشتر انواع مدیتیشن بر نفس تمرکز می کنند، اما همه مدیتیشن ها و تمرکز حواس نباید رسمی باشند. همچنین می توانید وضوح بیشتری را از لحظه های منظم بازتاب پیدا کنید.

یکی از رایج‌ترین اشکال مدیتیشن که ممکن است انجام دهید، ناشی از انجام کارهای روزمره است که به شما احساس آرامش درمانی می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بر لحظه حال تمرکز کنید، مانند شستن ظرف‌ها، دویدن و رفتن به کلیسا.

6. تست های شخصیت و روان سنجی انجام دهید.

این تست‌های شخصیتی و روان‌سنجی را انجام دهید تا بفهمید چه ویژگی‌هایی دارید. برخی از تست های محبوب که با هدف افزایش خودآگاهی انجام می شوند عبارتند از آزمون مایرز-بریگز و شاخص پیش بینی.

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این تست ها وجود ندارد. درعوض، آنها پاسخ دهندگان را وادار می کنند تا درباره مجموعه ای از صفات یا ویژگی هایی فکر کنند که آنها را از نزدیک نسبت به افراد دیگر توصیف می کند.

7. از دوستان مورد اعتماد بخواهید که شما را توصیف کنند.

چگونه باید بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می کنند؟ ما باید به بازخورد همسالان و مربیان خود گوش دهیم و به آنها اجازه دهیم نقش یک آینه صادق را بازی کنند. وقتی به دنبال دیدگاه های باز، صادقانه، انتقادی و عینی هستید، به دوستان خود بگویید. به دوستان خود اجازه دهید در حالی که دیدگاهی غیررسمی و در عین حال صادقانه به شما ارائه می دهند احساس امنیت کنند. (در اینجا چند نقل قول در مورد صداقت برای الهام وجود دارد.)

مطمئن شوید که دوستانتان می دانند که این کار را برای کمک به شما انجام می دهند، نه اینکه به شما صدمه بزنند. همچنین، اگر احساس می‌کنید برای درک کامل به وضوح بیشتری نیاز دارید، از دوستان خود درباره موضوعاتی که مطرح می‌کنند، سؤال بپرسید.

8. در محل کار بازخورد بخواهید.

علاوه بر مشورت با دوستان و خانواده، از فرآیند رسمی تری در محل کار برای دریافت بازخورد استفاده کنید. اگر شرکت شما روشی ساختاریافته برای انجام این کار ارائه نمی دهد، سعی کنید آن را پیاده سازی کنید. به شرط اینکه سازنده و به خوبی انجام شود، داشتن گزینه ای برای بازخورد رسمی به ما این امکان را می دهد تا نقاط قوت و ضعف خود را بازتاب دهیم.

برای داشتن یک سیستم بازخورد رسمی موثر در کار، به یک فرآیند مناسب و یک مدیر کارآمد نیاز دارید. هنگامی که فرآیند بازخورد به پایان رسید، مهم است که با نوشتن نکات اصلی خود در مورد آن فکر کنید. نقاط قوت و ضعف غافلگیر کننده ای را که قبلاً نمی دانستید دارید را یادداشت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا