جنسی و زناشویی

دلایل اصلی خیانت مردان در روابط زناشویی

دلایل اصلی خیانت افراد در روابط چه می تواند باشد؟ چرا مردم به افرادی که دوستشان دارند خیانت می کنند؟ آیا مردان می توانند وفادار باشند؟

دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا مردان خیانت می کنند، بسته به شرایط آنها، قصد آنها، ترجیحات جنسی آنها و بسیاری موارد دیگر.

اگر قربانی هستید که به دلایلی برای خیانت در ازدواج فکر می کنید، ممکن است آشفته شوید و افکاری مانند این داشته باشید که آیا همه مردان خیانت می کنند؟ یا اکثر مردان خیانت می کنند؟

1- مردان به دلیل تاریکی در قلبشان خیانت می کنند

یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردان به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند، بر تاریکی قلب یا ذهن آنها متمرکز است، جایی که عواملی از جمله شهوت، غرور، وسوسه‌های یک رابطه، و ناامیدی‌های شخصی از شریک زندگی یا به طور کلی آنها را مستعد ابتلا به آن می‌کند. بی وفا بودن.» مشاور اریک گومز

2- مردان برای اجتناب، فرهنگ، ارزش خیانت می کنند

هیچ عامل تعیین کننده ای وجود ندارد که خیانت را تعیین کند.

با این حال، سه حوزه ذکر شده در زیر عوامل قوی هستند که به طور هماهنگ کار می کنند و می توانند تعیین کنند که آیا یک نفر برای خیانت به همسر خود انتخاب می کند یا خیر.

اجتناب: ترس از نگاه کردن به رفتارها و انتخاب های خودمان. احساس گیر افتادن یا عدم اطمینان از کاری که باید انجام دهید نشان دهنده ترس از انتخاب متفاوت است.

ریشه‌دار فرهنگی: اگر جامعه، والدین یا رهبری جامعه خیانت را به عنوان ارزشی بپذیرند، ممکن است دیگر خیانت را یک رفتار منفی نبینیم.

ارزش: اگر حفظ ازدواج را یک ارزش مهم (خارج از سوء استفاده) بدانیم، بازتر و مایل به انتخاب های جدیدی خواهیم بود که در جهت حفظ ازدواج موثر است.

اینها دلایلی است که دلیل خیانت مردان را توضیح می دهد. لیزا فوگل روان درمانگر

3- مردان زمانی که شریک زندگی آنها در دسترس نیست خیانت می کنند

مردان (یا زنان) زمانی خیانت می کنند که شریک زندگی آنها در دسترس آنها نباشد.

هر دو طرف در طول یک سفر باروری، از جمله مشکلات از دست دادن یا باروری، آسیب پذیر هستند، به خصوص اگر مسیرهای غم و اندوه آنها برای دوره های زمانی طولانی متفاوت باشد.

نقطه ضعفی که وجود دارد این است که چرا مردان خیانت می کنند. جولی بیندمن روانشناس

4- مردان زمانی که صمیمیت کم باشد خیانت می کنند

«این به خاطر صمیمیت است.

خیانت نتیجه فقدان صمیمیت در ازدواج است.

صمیمیت می تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر مردی در رابطه خود احساس «دیده شدن» کامل نداشته باشد یا نیازهایش را بیان نکند، می تواند احساس پوچی، تنهایی، عصبانیت و قدردانی نکردن در او ایجاد کند.

سپس ممکن است بخواهد این نیاز را در خارج از رابطه برآورده کند.

این روش او برای گفتن است: “یکی دیگر من و ارزش من را می بیند و نیازهای من را درک می کند، بنابراین من به جای آن چیزی را که نیاز دارم و می خواهم به دست می آورم.” جیک مایرس درمانگر ازدواج و خانواده

5- مردان زمانی که تحسین و تشویق وجود ندارد خیانت می کنند

تنها شایع ترین دلیل این است.

من می بینم که چرا مردان به دنبال معاشرت در خارج از رابطه هستند، عدم تحسین و تأیید شریک زندگی خود است.

به این دلیل است که آنها تمایل دارند احساس خود را بر اساس نحوه نگاه افراد حاضر در اتاق به آنها بنا کنند. دنیای بیرون به مثابه آینه ای از عزت نفس عمل می کند. بنابراین اگر مردی در خانه با عدم تایید، تحقیر یا ناامیدی مواجه شود، آن احساسات را درونی می کند.

بنابراین هنگامی که فردی خارج از رابطه با آن احساسات مقابله می کند، “بازتاب” متفاوتی را به مرد نشان می دهد، مرد اغلب به سمت آن کشیده می شود.

و اینکه خود را در نوری دلگرم‌کننده ببینید، خوب، مقاومت در برابر آن اغلب بسیار سخت است.» مشاور برنج کریستال

6- مردان برای افزایش نفس خیانت می کنند

چرا افراد شاد خیانت می کنند؟

من معتقدم که برخی از مردان برای اعتماد به نفس زیاد خیانت می کنند. این احساس خوبی دارد که برای دیگران، متأسفانه حتی خارج از ازدواج، مطلوب و جذاب تلقی می شوید.

درمانگران ازدواج و خانواده می گوید: یک مرد خیانتکار نیاز دارد جذاب و قوی تلقی شود. این غم انگیز است اما دلیلی است که می گوید چرا مردان خیانت می کنند.

7- خیانت جرم فرصت است

«در حالی که دلایل متعددی وجود دارد که می تواند توضیح دهد که چرا مردان به شریک زندگی خود خیانت می کنند، یکی از رایج ترین دلایل این است که این یک «جنایت» فرصت است.

تری کول روانشناس مجرب می گوید: خیانت لزوماً نشانه اشتباهی در رابطه نیست. بلکه نشان می دهد که بودن در یک رابطه یک انتخاب روزانه است.

8- کمبود محبت

مردان به دلیل کمبود محبت و عدم توجه شریک زندگیشان و یا سرد شدن رابطه با همسر خود ممکن است دست به خیانت می زنند.

9- نرسیدن به بلوغ فکری در مردان

وقتی مردی به بلوغ فکری نرسیده باشد و خود را به رابطه متعهد نداند برقراری رابطه با افرادی به غیر از همسر خود، حق خود می دانند.

10- نداشتن روابط کافی و درک درست از اجتماعی بودن

بسیاری از مردان تنها اجتماعی بودن را در داشتن روابط با زنان می دانند و در اکثر مواقع دوست دارند با زنان وقت بگذرانند. در این صورت هنگامی که همسرشان بنا به دلایلی مثل بیماری، سفر و … حضور نداشته باشد به جای وقت گذراندن با دوستان همجنس خود با زنان دیگر وقت می گذرانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا