جنسی و زناشویی

انواع مختلف ازدواج

همراه محور

ازدواجی که مبتنی بر دوستی و احساس احترام متقابل است، اغلب به عنوان ازدواج مبتنی بر همراه یا همراه شناخته می شود. در این نوع ازدواج متداول، زن و شوهر تمایل دارند تا مادام العمر با هم دوست باشند. این تجسم عبارت رایج “ازدواج با بهترین دوستم” است.

حفظ این دوستی برای هر فرد در رابطه مهم است و آنها علاوه بر رابطه محبت آمیز خود برای حفظ این دوستی تلاش می کنند. این نقش های جدید و مدرن را وارد خانه می کند. وقتی صحبت از والدین، آشپزی و نظافت می شود، احساس برابری وجود دارد. ازدواج مبتنی بر همراهی نیز ازدواجی است که برای ارتباط ارزش زیادی قائل است.

علاوه بر به چالش کشیدن برخی از نقش‌های مورد انتظار در ازدواج سنتی، این ممکن است یک نوع رابطه عالی برای کسی باشد که عاشقانه است اما خواهان شریک زندگی نزدیک و افلاطونی است، اگرچه این نوع ازدواج مطمئناً می‌تواند شامل همراهی جنسی نیز باشد. افراد در این نوع ازدواج ممکن است تا حدی بر اساس اهداف مشترک، مانند داشتن خانواده، یکدیگر را انتخاب کنند.

مستقل یا جدا شده

اصطلاحات مختلفی برای این نوع ازدواج وجود دارد. معمولاً مردم از آن به عنوان “زندگی جدا از هم” یاد می کنند، و به نوعی، این دقیقاً به معنای معنای آن است. برای یک زن و شوهر سالم است که افراد مستقل با شغل، دوستان و هر چیز دیگری که می‌خواهند باقی بمانند، اما در این نوع ازدواج، افراد ممکن است جدا از هم زندگی کنند. جدا بودن از همسرتان برای اکثر زوج های متاهل فعالیتی است که هر چند وقت یکبار انجام می شود. با این حال، زوج‌ها در این نوع ازدواج می‌توانند مانند کشتی‌هایی در شب باشند – از کنار یکدیگر عبور می‌کنند و تعامل کمی دارند، و این برای برخی کارآمد است.

این سبک از ازدواج هیچ تعامل عاشقانه یا صمیمی بین والدین ندارد. هدف زوجین این نیست که روی رابطه خود تمرکز کنند. در عوض، هدف این است که آنها فرزندان را با هم تربیت کنند. بسیاری از منابع می گویند که زن و شوهر ماندن تنها برای فرزندان می تواند غیرمفید یا غیر شهودی باشد، بنابراین اگر واقعاً نمی خواهید با هم بمانید، اگر تعارضی وجود دارد که با وجود درمان راه حلی پیدا نکرده است، باید به خاطر داشته باشید. و در موقعیت های دیگری که اگر به خاطر داشتن فرزند یا فرزندانی نبود، نمی خواستید با هم باشید.

انواع ازدواج هایی نیز وجود دارد که در آن ها والدین در اولویت هستند، اما روابط عاشقانه همچنان وجود دارد. باز هم، هر کس متفاوت است. مهم است که کاری را انجام دهید که واقعاً برای شما، شریک زندگیتان و هر کودکی که درگیر آن است، سالم باشد.

ازدواج مالی

گاهی اوقات، ازدواج چیزی است که مردم بر اساس عملی بودن به جای سایر جنبه های رایج مرتبط با ازدواج انتخاب می کنند. این یکی از آن موارد است. ممکن است ماندن یا شروع ازدواج از نظر مالی مقرون به صرفه تر باشد، به همین دلیل است که دو نفر این نوع ازدواج را انتخاب می کنند. بخش مهم در اینجا وقتی صحبت از اخلاق می شود، مانند هر چیز دیگری که مستندات قانونی را آغاز می کند، این است که هر دو طرف در یک صفحه هستند. این مانند ازدواج با کسی برای پول بدون اطلاع او نیست.

ازدواج مالی یا اقتصادی ازدواجی است که در دنیای مدرن کمتر رایج شده است، اما از نظر تاریخی بسیار محبوب بوده و هنوز هم در برخی کشورها وجود دارد. این نوع ازدواج معمولاً با عباراتی مانند «قیمت عروس»، «جهیزیه» یا «تبادل هدیه» همراه است که در آن یک خانواده چیزی مانند پول یا زمین برای خرید عروس برای پسرشان یا خودشان می‌پردازند. دیگر اشکال تاریخی ازدواج های اقتصادی، ازدواج هایی است که دو ملت، قبیله و غیره را به هم پیوند می دهد، مانند پیوند پسر یک خانواده قدرتمند و دختر خانواده دیگری برای کمک به تأمین صلح بین دو مجموعه جغرافیایی.

آیا ازدواج شما با یک نوع مطابقت دارد؟

اگرچه انواع ازدواج ذکر شده در بالا فهرستی جامع از هر نوع و سبک ازدواج نیست، اما ممکن است ایده ای از نوع ازدواجی که در آن انجام داده اید را به شما ارائه دهد. همچنین ممکن است تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید روشن کند. چیزهایی که در ازدواج خود از آن لذت می برید اگر خواهان تغییراتی هستید، مهم‌تر از همه این است که شما و همسرتان در مورد نیازها و خواسته‌های خود در ازدواج صحبت کنید تا شفاف بمانید.

همچنین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما باید در محدوده یک نوع ازدواج مجرد بمانید. انواع را می توان با هم ترکیب کرد، قسمت هایی را که دوست دارید از یکی گرفته و به دیگری اضافه کرد، و جنبه های خاصی را که در یک نوع ازدواج خاص دوست ندارید را می توان از خود پاک کرد. اگر نشان دادن این خواسته ها به همسرتان بسیار دشوار است، یک مشاور ازدواج همیشه یک منبع عالی برای کمک به شما است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا