جنسی و زناشویی

انواع مختلف ازدواج هایی که از نظر قانونی در سراسر جهان پذیرفته شده اند

هر از چند گاهی کلمه جدیدی وارد فرهنگ لغات ما می شود که مربوط به ازدواج است و با توجه به امکانات گسترده تلاش های انسانی و دیکته های دائماً در حال تغییر آن برای خود، به نظر می رسد این لیست بی پایان باشد. انواع ازدواج ها را می توان بر اساس رابطه افراد، ماهیت ازدواج و هدفی که در آن انجام می دهد، تعیین کرد.

ازدواج بر اساس ایمان، کاست و نژاد

تقریباً همه مذاهب دستورالعمل‌های ازدواج را تعیین می‌کنند، و در حالی که بسیاری از آنها از نظر مذهبی پیروی می‌کنند، اغلب مردم طبق راحتی خود آنها را کنار می‌گذارند. در هند، ازدواج ها از دیرباز بر اساس ایده کاست و ایمان بوده و توسط قوانین ازدواج مانند قانون ازدواج هندوها، 1971 دیکته شده است. چنین ازدواج هایی به درستی توسط دین و همچنین قانون تایید شده است و به عنوان ازدواج مذهبی شناخته می شود. .

قانون ازدواج ویژه، 1971 وضعیت قانونی را برای ادیان یا ازدواج های فراتر از مرزهای اعتقادی فراهم می کند. چنین ازدواج هایی اغلب مستلزم افرادی است که به ادیان مختلف پایبند هستند، ادیان مختلف شرایط مختلفی برای مشروعیت بخشیدن به چنین ازدواج هایی دارند.

ازدواج ها نیز بر اساس شیوه های قبایل، نژادها و جوامع خاصی است. ازدواج مختلط یا ازدواج بین نژادی عملی است که شامل ارتباط بین قبایل، نژادها یا جوامع مختلف حتی در یک مذهب است.

ازدواج بر اساس وضعیت قانونی

ازدواج مدنی پذیرفته شده ترین شکل ازدواج است که توسط دولت و قانون به رسمیت شناخته شده است. ازدواج مذهبی نیز نیاز به اعتبار قانونی دارد و بنابراین به طور کلی ترکیبی از دولت و ایمان را به کار می گیرد. ازدواج هایی که زوجین بدون ثبت وارد زندگی زناشویی می شوند، ازدواج مشترک نامیده می شود.

برخی از ازدواج ها بر اساس قراردادی است که شرایطی را مشخص می کند و از نظر قانونی تأیید می شود، به این ازدواج ها عقد قراردادی می گویند، برخی از آنها نیز در مواردی که عقد پس از مدت معینی فسخ می شود، عقد موقت نامیده می شود.

ازدواج بر اساس شرکای مربوطه

سولوگامی همانطور که از نامش پیداست ازدواج با خود است، از طرف دیگر تک همسری ساده ترین شکل ازدواج است که در آن فرد صرفاً در روابط عاطفی و جنسی با شریک زندگی خود سرگرم می شود. تعدد زوجات عملی است که در آن فرد با بیش از یک نفر رابطه زناشویی برقرار می کند، با ازدواج گروهی که در آن خیر متفاوت است. از افراد با شماره دیگری ازدواج کرده اند. از مردم.

بر اساس ترتیب

ازدواجی که در آن زن و شوهر از طریق توافقی که توسط خانواده یا بستگان زوج ایجاد می شود، ازدواج ترتیب داده شده نامیده می شود. ازدواجی که مبتنی بر این باشد که یک زوج عاشق اموری را برای خود ترتیب دهند، ازدواج عاشقانه نامیده می شود.

بر اساس راحتی

زمانی که زوجین به دلیل بارداری ناخواسته تصمیم به ازدواج می‌گیرند، ازدواج‌ها با تفنگ ساچمه‌ای تلقی می‌شود، با ازدواج‌های والدینی که در آن زوجین دچار اختلافات زیادی می‌شوند و به خاطر فرزندانشان در کنار هم می‌مانند، متفاوت است. ازدواج مخفی زمانی است که زن و شوهر ارتباط خود را از دیگران پنهان می کنند در حالی که ازدواج باز یک قرارداد ازدواج است که در آن زوج مجاز است افراد خارج از اتحادیه را ببیند اما نمی تواند با آنها ازدواج کند. ازدواج زامبی شکل دیگری از راحتی است که در آن زن و شوهر به عنوان یک ازدواج متاهل برای بقیه جهان عمل می کنند اما هیچ رابطه ای را شخصاً تشکیل نمی دهند. ازدواج صمیمانه می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند ازدواج‌هایی که برای شهروندی برای جستجوی مسکن، شغل یا دلایل مادی دیگر شکل می‌گیرد.

چنین دسته بندی گسترده ای از ازدواج ها خط از سری وب هندی محبوب Made In Heaven (2019) را تکرار می کند، جایی که Shashank Arora می گوید: “آنها می گویند ازدواج در بهشت ​​انجام می شود اما در زمین، واقعیت کمی متفاوت است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا