سلامتی

توت برای قلب شما خوب است

هنگامی که از غذاهایی که هم طعم عالی دارند و هم برای سلامت قلب عالی هستند صحبت میشود، شکست دادن توت کار بسیار دشواری است. توت ها و انواع آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. موادی که اغلب در ماد غذایی وجود دارد و به مبارزه با آسیب های سلولی کمک موثری می کند.

کاتلین جانسون، M.A., R.D., L.D.N، متخصص تغذیه جانز هاپکینز می گوید: «آنتی اکسیدان ها در همه جای بدن از جمله قلب کار می کنند. آنها بهتر است در غذاهای واقعی و کامل نه مکمل ها به خصوص میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مصرف شوند.

توت ها یکی از خوش مزه ترین و متنوع ترین منابع این مواد مغذی به حساب می آیند.

انواع مختلف توت ها دارای کیفیت ها و مقادیر کمی از این مواد مغذی هستند، بنابراین ترکیب آن ها در رژیم غذایی شما عالی است.

جانسون می گوید: فقط به یاد داشته باشید که توت ها را در حد اعتدال بخورید، زیرا حاوی قند هستند.

او می افزاید: تازه یا یخ زده بهتر از خشک شده است.

توت های خشک فقط ۲۰ درصد فیتونوترینت ها و بیشتر قند دارند.

بلوبری

اگرچه آنها حاوی قند بیشتری نسبت به سایر انواع توت ها هستند (15 گرم در هر فنجان، در مقایسه با 5 گرم برای تمشک)، این توت آسان یافت حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی گیاهی است.

نکات خرید و نگهداری: زمانی که میوه ها در فصل هستند (از خرداد تا مرداد)، به اندازه ای خرید کنید که بعدا منجمد شوند؛ افزودن مقداری پودر ویتامین C در ابتدا آن ها را مدت بیشتری تازه نگه می دارد. توت های تازه را در بخش تردتر یخچال خود نگهداری کنید و تا زمانی که آماده استفاده نیستند، آن ها را بشویید.

نکات تغذیه ای: جانسون می گوید: «تنقلات فرآوری شده با طعم زغال اخته را کنار بگذارید و آنها را کامل بخورید. سعی کنید برای شیرینی یک مشت به اسموتی اضافه کنید.

تمشک ها

جانسون می‌گوید: «آن‌ها به نوعی کم‌بازی هستند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند. آنها همچنین در میان انواع توت ها دارای آنتی اکسیدان و فیبر هستند و نسبت به زغال اخته کمتر کشت شده اند، به این معنی که آنچه امروز می خوریم به میوه ای که زمانی در طبیعت وجود داشت نزدیک تر است.

نکات خرید و نگهداری: مانند بیشتر انواع توت ها، شاه توت نیز در اواخر بهار و تابستان فصلی است. آنها را در یخچال نگهداری کنید، اما نه ترد، و ظرف چند روز بخورید.

نکات تغذیه: بازارهای کشاورزان را برای یافتن خویشاوندان نزدیک شاه توت – لوگان بری، بویسن بری و ماریونبری بررسی کنید. شما همچنین می توانید این توت ها را منجمد بخرید و آنها را در مایکروویو یخ زدایی کنید تا به غلات یا ماست اضافه کنید.

توت فرنگی

رنگ قرمز روشن آن ها به شما کمک می کند تا در رنگین کمان قرار بگیرید.

نکات خرید و نگهداری: از آنجایی که توت فرنگی رتبه 4 را در فهرست مواد غذایی حاوی آفت‌کش‌های کثیف گروه کاری محیط‌زیست دارد، جانسون توصیه می‌کند که از مواد ارگانیک استفاده کنید. او توضیح می‌دهد: «شستن توت‌ها کمکی نمی‌کند، زیرا آفت‌کش در خاک است و در خود توت رشد می‌کند، که همچنین هیچ پوست محافظی ندارد. به دنبال انواع توت‌هایی باشید که سراسر قرمز هستند – بدون سفید – زیرا آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارند و طعم بهتری دارند.

نکات تغذیه: سعی کنید آنها را روی سالادهای سبز برش دهید.

خواص مصرف توت ها برای سلامتی

  1. درمان یبوست
  2. درمان کم خونی در افراد
  3. پاک کننده قوی کبد
  4. تقویت عملکرد کلیه ها

دیگر انتخاب های بزرگ بری

تمشک: این نوع تمشک ها به طور شگفت انگیزی قند کمتری دارند ولی شیرین هستند.

زغال اخته: این نوع از توت ها برای دفع عفونت از دستگاه ادارای در زنان بسیار موثر است. زغال اخته از کم قندترین توت ها به حساب می آیند . شما میتوانید انها را به صورت کامل بخورید.

توت های طلایی: رنگ زرد طلایی آنها به این معنی است که آنها حاوی مواد مغذی کمی متفاوت هستند، جانسون می گوید – و آنها سالاد توت را عالی جلوه می دهند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا