متفرقه

ماندگارترین لپ تاپ اچ پی چیست؟

به طور کلی، لپ تاپ میان رده معمولی شما باید تقریباً سه سال عمر کند. و اگر به خوبی از رایانه خود مراقبت کنید، ممکن است حتی کمی بیشتر از آن دوام بیاورد.

با این حال، آنچه که اوج عملکرد در نظر گرفته می شود ممکن است شروع به کاهش کند، به خصوص که سخت افزار آن ارتباط خود را از دست می دهد و عمر باتری به طور قابل توجهی کاهش می یابد. وسایل مانند فلش و گوشی و وسایل جانبی به راحتی به سیستم وصل نمی شوند –معرفی سایت خرید لوازم جانبی گوشی. این تخمین استاندارد یک قانون سخت و سریع نیست، زیرا طول عمر لپ تاپ واقعاً به کیفیت، استفاده و مراقبت بستگی دارد.

عناصر لپ تاپ ماندگار

متأسفانه، برخی از قطعات لپ‌تاپ به سادگی از طول عمر کمتری نسبت به سایرین برخوردارند و شامل رم، مادربرد و باتری‌ها می‌شوند، علاوه بر قطعات مکانیکی که به راحتی در طول زمان فرسوده می‌شوند، مانند HDD‌های سنتی.

با این حال، برخی از قطعات وجود دارند که قدرت ماندگاری دارند، بنابراین سرمایه‌گذاری روی جدیدترین فناوری در حال حاضر می‌تواند به این معنا باشد که لپ‌تاپ بعدی شما برای مدتی با شما خواهد بود.

پنجره ها

در حالی که هر لپ تاپ دارای سیستم عامل ویندوز نیست، اکثریت از این پلتفرم استفاده می کنند. در گذشته، هر نسخه از ویندوز (یعنی ویندوز 98، ویستا، XP) به سخت افزار و قدرت بیشتری نسبت به نسخه قبلی نیاز داشت.

با این حال، انتشار ویندوز 7 تغییر آشکاری را نشان داد. مایکروسافت شروع به تمرکز بر نرم‌افزارهای کمتری نسبت به گذشته کرد، به این معنی که لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 به قدرت پردازشی بیشتری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارند.

قدرت پردازش

اگر به واحدهایی مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های HP ما نگاه می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که گروهی با هسته پردازشی Intel® را در نظر بگیرید.

تا آنجا که قدرت ماندگاری دارند، این پردازنده ها برای مدت طولانی ساخته شده اند. آخرین نوآوری قابل توجه اینتل در سال 2009 رخ داد، زمانی که این شرکت پردازنده های Core™ i3، i5 و i7 خود را معرفی کرد.

در حالی که از آن زمان تاکنون نسل‌های بعدی پردازنده‌ها وجود داشته است، لپ‌تاپ‌های اولیه Core i5 و i7 بیش از توانایی‌های اولیه مانند مرور اینترنت، ایمیل و آفیس مایکروسافت را مدیریت می‌کنند.

اگر شما یک گیمر، یک حرفه ای چند رسانه ای یا یک کاربر قدرتمند از هر نوعی هستید، پردازنده i5 آن را قطع نمی کند. در عوض، می‌خواهید نسل هفتم i7 را انتخاب کنید، که می‌توانید آن را در HP OMEN X ما پیدا کنید تا بتوانید بدون نگرانی اورکلاک کنید.

برای کارهای سخت عکس و فیلم، لپ تاپ HP Spectre را در نظر بگیرید که دارای پردازنده نسل هشتمی چهار هسته ای اینتل است که سرعت و عملکرد گرافیکی بالایی را به ارمغان می آورد. علاوه بر این، اگر چیز قدیمی‌تری دارید، مثلاً چیزی با نام Pentium® یا Core 2، اگر بتوانید وظایف محاسباتی اولیه را انجام دهید، خوش شانس خواهید بود.

به طور خلاصه، وقتی به لپ‌تاپ‌های HP با عمر طولانی نگاه می‌کنید، به دنبال واحدی با پردازنده نسل هشتم و ویندوز 10 باشید. می‌توانید RAM یا SSD خود را در ادامه راه ارتقا دهید و با مراقبت مناسب چند سال به آن اضافه کنید.

نشانه این است که زمان یک لپ تاپ جدید فرا رسیده است

اگر به صفحه آبی مرگ خیره شده اید یا هیچ نشانه ای از زندگی از دستگاه خود نمی بینید، زمان خداحافظی فرا رسیده است.

همچنین، هنگامی که به مواردی مانند عملکرد یا اینکه چگونه نمی‌توانید برنامه‌ها را با کارآمدی جدیدترین مدل‌های موجود در بازار اجرا کنید، فکر می‌کنید، زمان آن رسیده است که ارتقا دهید.

موارد زیر نشانه‌های خوبی هستند که نشان می‌دهند شما از تجربه لپ‌تاپ خود بیشترین بهره را نمی‌برید، که به طور بالقوه به ضرر کار یا بازی شما خواهد بود.

شما حافظه کافی ندارید

شاید لپ‌تاپ شما هنوز خوب کار کند، اما رم کافی برای اجرای ویندوز 10 یا پخش موسیقی و وبگردی همزمان ندارید.

این روزها، حتی لپ‌تاپ‌های سطح ابتدایی با حداقل 4 گیگابایت رم عرضه می‌شوند. هرچه رم رایانه شما بیشتر باشد، برنامه های بیشتری را می تواند همزمان اجرا کند.

در مقابل، اگر از یک لپ‌تاپ با 4 گیگابایت یا کمتر استفاده می‌کنید، اگر برنامه‌های زیادی را باز کنید یا برگه‌های باز زیادی در مرورگر وب خود داشته باشید، ممکن است متوجه کاهش سرعت رایانه‌تان شوید. 8 گیگابایت برای اکثر کاربران حتی برای گیمرهای معمولی کافی است.

با 16 گیگابایت، شما ظرفیت انجام کارهای حرفه ای را دارید، به عنوان مثال، نرم افزارهای سنگین مانند برنامه های Adobe یا سایر نرم افزارهای ویرایش عکس. لپ تاپ های 16 گیگابایتی می توانند بسیاری از بازی های مدرن را نیز انجام دهند و تقریباً همه کاربران به چیزی بیش از 32 گیگابایت نیاز ندارند.

همچنین ممکن است بتوانید با خرید و نصب خودتان میزان رم لپ تاپ موجود خود را افزایش دهید. با این حال، برخی از لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر ممکن است از نظر مقدار رم محدود باشند، به این معنی که در صورت نیاز به عملکرد بهتر، بهتر است به یک دستگاه جدید ارتقا دهید. امروزه با بالا رفتن قیمت دلار خرید وسایل الکترونیکی نسبت به قبل خیلی سخت شده است. ما پیشنهاد می کنیم برای خرید اینگونه وسایل به خرید قسطی روی بیاورید. سایت برای خرید قسطی موبایل  لپتاپ و کامپیوتر را بررسی کنید . همچنین قطعات مورد نیاز برای ارتقای لپتاپ های اچ پی هم موجود دارند.

باتری شارژ نگه نمی دارد

به طور متوسط، یک باتری لپ تاپ بین دو تا چهار سال عمر می کند (حدود 1000 شارژ کامل). طول عمر کل به نوع باتری، نحوه برخورد شما با رایانه و تعداد دفعات استفاده از لپ تاپ بستگی دارد. به‌علاوه، استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری سخت، رسیدن رایانه‌تان به دمای بالا یا عدم استفاده طولانی‌مدت می‌تواند باعث شود باتری سریع‌تر ظرفیت خود را از دست بدهد.

باتری ها به مرور زمان و با هر چرخه شارژ-شارژ به آرامی تحلیل می روند. برای مقابله با این موضوع، لپ‌تاپ‌های اچ‌پی طوری طراحی شده‌اند که پس از شارژ کامل، مقدار کمی انرژی را تخلیه می‌کنند. با کاهش شارژ به 95 درصد، باتری دوباره شروع به شارژ شدن می کند.

همچنین، عواملی مانند روشنایی صفحه نمایش، صفحه کلید با نور پس زمینه، سرعت پردازش و استفاده از حافظه خارجی می توانند بر مدت زمان شارژ شما در طولانی مدت تأثیر بگذارند. حتی برخی از کاربران متوجه خواهند شد که پس از چند سال، لپ‌تاپ‌هایشان دیگر شارژ نمی‌شود.

وضوح کم

بسیاری از لپ‌تاپ‌های مصرفی در بازار با صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح پایین عرضه می‌شوند. این یعنی کمتر از ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل. اگر این مورد در مورد رایانه شما صدق می کند، احتمالاً با مشکلاتی در جا دادن متن در صفحه نمایش خود مواجه شده اید که نیاز به پیمایش اضافی و جابجایی پنجره ها دارد.

به عبارت دیگر، نه تنها به یک تصویر زیرمجموعه نگاه می کنید، بلکه زمان را نیز تلف می کنید. توصیه ما این است که حداقل به دنبال لپ‌تاپی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا