متفرقه

آیا در دوران بازنشستگی باید نواختن ساز را یاد بگیرم؟

پدربزرگ و مادربزرگ بازنشسته من یک پیانو خریدند، اما از آن استفاده نمی کنند. آنها زمان بیشتری برای رسانه های اجتماعی، مهمانی های ملاقات مجدد، اهداف سفر، نگهداری از حیوانات خانگی، باغبانی و غیره دارند. کاری که آنها انجام می دهند ایرادی ندارد، اما داشتن یک آلات موسیقی در خانه یک هدیه است زیرا همه نوازندگان مشتاق با سازهای رایگان مورد حمایت خانواده قرار نمی گیرند. یادگیری کالیمبا را توصیه می کنیم.

من معتقدم همه بازنشستگان یک هدف موسیقایی در لیست فعالیت خود دارند، اما برخی حتی اگر ساز داشته باشند، عملاً با آن جدی نیستند. شاید به خاطر کارهای دیگر مطالعه را فراموش می کنند، یا اگر به یاد بیاورند انگیزه ندارند و به دلیل سنشان اعتماد به نفسی برای یادگیری ندارند.

آیا شما یکی از آنها هستید؟ آیا می خواهید به طور جدی شروع کنید و سرگرمی های موسیقی خود را توسعه دهید؟ برای انگیزه، حتما باید فواید یادگیری ساز، ساده ترین سازها و فرصت ثبت نام در کلاس های موسیقی حرفه ای برای راهنمای عملی با گواهینامه را بیاموزید. نت های موسیقی از اصول یادگیری موسیقی در بازنشستگی می باشد.

مزایای یادگیری یک ساز موسیقی در دوران بازنشستگی

1. فواید باورنکردنی برای مغز ما دارد

با افزایش سن، ما معمولاً فراموشکارتر می شویم. اما موسیقی به ما کمک می کند حتی عمیق ترین خاطرات را به خاطر بسپاریم. فوایدی برای مغز وجود دارد که تمرکز را بهبود می بخشد، شما را از نظر ذهنی فعال نگه می دارد و حافظه شما را تقویت می کند. گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه به شما کمک می کند تا با حفظ کردن بیشتر پیشرفت کنید.

2. این یک تمرین سرگرم کننده است

مشکلات دست در سنین بالا مانند آرتریت روماتوئید و استخوان های شکننده در دوران جوانی قدرت یا چسبندگی زیادی ندارند. بسیاری از تمرینات دست به بازیابی قدرت شما کمک می کند. اما جالب ترین خبر این است که نواختن یک ساز به ورزش انگشت، بهبود وضعیت بدن و سوزاندن کالری کمک می کند.

3. از کاهش شنوایی جلوگیری می کند و آموزش گوش را بهبود می بخشد

به گفته Hear It “اگر کم شنوایی دارید و ساز می نوازید، در تشخیص صداها در پس زمینه های پر سر و صدا، پردازش صدا و به خاطر سپردن آنچه شنیده اید بهتر از کسانی که ساز نمی نوازید.” یک مغز موسیقایی آموزش دیده می تواند صداها را واضح تر تشخیص دهد، بنابراین در یک محیط پر سر و صدا، مغز آموزش می بیند تا یک صدای خاص را بدون توجه به حجم و آهنگ آن تجزیه و تحلیل کند.

4. شخصیت خود را بیان کنید

زمان آن فرا رسیده است که موسیقی خود را مطابق با شخصیت خود به نمایش بگذارید. با توجه به 16 Personalities، افراد دارای شخصیت “تحلیلگر”، ژانرهای راک (80٪)، کلاسیک (76٪)، جاز (54٪)، پانک (46٪) و متال (44٪) را ترجیح می دهند. افراد با شخصیت “دیپلمات” مانند بلوز (46٪)، روح (50٪)، جهان (49٪)، آلترناتیو (85٪)، و جاز (54٪)، با تحلیلگران گره خورده اند. افرادی که شخصیت «سنتینل» دارند فقط دو ژانر را دوست دارند: کانتری (43%) و موسیقی مذهبی (40%). و افرادی با شخصیت “کاوشگر” الکترونیک (68٪)، هیپ هاپ (49٪)، پاپ (74٪) و رگی (35٪) را دوست دارند.

5. خودتان را به چالش بکشید

فرض کنید از بدو تولد هیچ استعداد موسیقی ندارید. و برای دوستانی که از شما درخواست اجرا کرده اند از جمله “من عاشق موسیقی هستم اما موسیقی مرا دوست ندارد” استفاده کرده اید. این منفی گرایی را متوقف کنید و هدف جدید یادگیری موسیقی را دنبال کنید.

به گزارش NPR، نورمن واینبرگر، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیا اروین که تحقیقات پیشگامانه‌ای روی سیستم شنوایی و مغز انجام داده است، می‌گوید: «اگرچه یادگیری یک ابزار برای مغز بالغ سخت‌تر است، اما غیرممکن نیست.» سالمندان هنوز هم توانایی انطباق با یک مهارت جدید را دارند، درست مانند افراد جوان.

6. طول عمر شما را افزایش می دهد

هنگامی که مهارت های اجتماعی شما در موسیقی افزایش یابد، طول عمر خود را نیز افزایش خواهید داد. به گفته مجله Greater Good، “موسیقی تماس، هماهنگی و همکاری با دیگران را افزایش می دهد و به ما اکسی توسین را تقویت می کند”. اکسی توسین برای افزایش طول عمر مهم است. در مقاله ای توسط کتابخانه ملی پزشکی آمده است: “اکسی توسین طول عمر را افزایش می دهد و رفاه انسان را بهبود می بخشد. ذکر این نکته ضروری است که تماس فیزیکی، تعامل چهره به چهره، مانند در آغوش گرفتن و تکان دادن دست، همچنان اقدامات ضروری هستند. نه تنها برای سیستم اکسی تونرژیک، بلکه برای به تاخیر انداختن روند پیری و حفظ سلامت انسان از بیماری‌ها.

7. به مبارزه با افسردگی کمک می کند

سلامت روان آمریکا گفت که “بیش از دو میلیون از 34 میلیون آمریکایی 65 ساله و بالاتر از نوعی افسردگی رنج می برند. علائم افسردگی بالینی می تواند توسط سایر بیماری های مزمن رایج در زندگی بعدی، مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، ایجاد شود. بیماری قلبی، سرطان و آرتریت». مجله پرستاری بالینی گفت: “گوش دادن به موسیقی می تواند به افراد مسن کمک کند تا سطح افسردگی خود را کاهش دهند.” نواختن ساز هر زمان که افسردگی شروع شود درمان شما خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا